STANDARDY OCHRONY OSÓB MAŁOLETNICH

Jesteśmy tutaj po to, aby Ci pomagać:

  • nasz Pacjent jest dla nas bardzo ważny,
  • naszym celem jest leczenie i pomaganie,
  • chcemy, abyś czuł się tutaj jak najlepiej,
  • opiekujemy się teraz Tobą, bo potrzebujesz pomocy,
  • nasz Personel jest po to, aby pomagać dzieciom udzielać im wsparcia,
  • możesz nam powiedzieć, jak powinniśmy się do Ciebie zwracać,
  • masz prawo wiedzieć, jak nazywa się osoba, która Cię leczy i czym się zajmuje. Jeśli sama zapomni się przedstawić, możesz ją o to spytać,
  • jeżeli czegoś nie rozumiesz lub nie wiesz, na czym polega Twój proces leczenia, a chcesz się tego dowiedzieć pytaj śmiało! Postaramy Ci się to wszystko wyjaśnić,
  • jeśli chciał/a/byś powiedzieć nam o tym, co Ci się podoba lub nie podoba w naszym zachowaniu podczas wizyty w naszej placówce – zrób to, postaramy się wysłuchać Cię z uwagą.
  • w naszej placówce staramy się wykonywać badania w sposób taki, aby nie sprawić Ci bólu, nie zawsze jest to możliwe, czasami musimy działać szybko w trosce o Twoje zdrowie. Będziemy Cię traktować z szacunkiem. Nie będziemy Ci mówić, że nie boli, jeśli może zaboleć. Będziemy starali się badać Cię delikatnie i dać Ci czas na oswojenie się z sytuacją. Czasami może to jednak nie być możliwe, jeżeli będziemy musieli udzielać tej pomocy szybko z uwagi na Twoje zdrowie.
  • zapewniamy, że opiekujemy się wszystkimi pacjentami tak samo, nie zawsze będziemy mieć tyle czasu, dla Ciebie, ile może byś chciał/a, ale będziemy się starali, aby mieć go jak najwięcej.
  • pamiętaj o tym, że będziemy starali się pytać Cię o Twoje zdanie w sprawach, w których możemy dać Ci wybór.

Prosimy Cię pamiętaj, aby przebywając w naszej placówce:

  • zachować się z kulturą, nie hałasować,
  • szanować innych, w tym swoich rówieśników,
  • przestrzegać obowiązujących zasad i reguł porządkowych,
  • wykonywać polecenia naszego Personelu.

Informacje dotyczące możliwości uzyskania bezpłatnej pomocy przez dziecko:

  • Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży czynny całą dobę przez cały tydzień:

TEL. 116 111

  • Rzecznik Praw Dziecka prowadzi darmowy, całodobowy Dziecięcy Telefon Zaufania dla Dzieci

i Młodzieży, gdzie zarówno dzieci jak i ich rodzice czy opiekunowie, mogą w każdej chwili uzyskać profesjonalne wsparcie psychologiczne i prawne.

Jeśli tego potrzebujesz zadzwoń pod bezpłatny numer:

TEL. 800 12 12 12